Saksan ensimmäinen KONE UltraRope® asennetaan ONE-rakennukseen Frankfurt am Mainissa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 22.11.2018

KONE Oyj, lehdistötiedote, 22.11.2018
KONE on saanut tilauksen hissien ja niihin liittyvän edistyksellisen people flow -teknologian toimittamisesta ONE-rakennukseen Frankfurt am Mainissa Saksassa. Torni kohoaa parhaillaan KONE JumpLift(TM) -hissin avulla, joka on rakennusvaiheen aikana käytettävä ratkaisu. Valmiin rakennuksen hisseissä käytetään äärimmäisen kevyttä KONE UltraRope®  -nostoteknologiaa.
Frankfurt am Mainin finanssialueen ja Eurooppa-korttelin rajalla sijaitseva ONE kohoaa noin 190 metrin korkeuteen, ja siihen tulee hotelli- ja toimistotilaa sekä erilaisia palveluja. 49-kerroksisessa tornissa käytetään ensimmäistä kertaa Saksassa sekä KONE UltraRope- että KONE JumpLift -teknologiaa.
"KONE JumpLift vastaa pilvenpiirtäjän rakennusvaiheen liikkumistarpeisiin. Projektin valmistuttua KONE UltraRope ja älykäs kiinteistötekniikkamme auttavat tekemään hissimatkasta miellyttävän kokemuksen, jollaista maailmanluokan kiinteistöltä sopii odottaa", sanoo KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtaja Thomas Hinnerskov.
KONE toimittaa ONE-rakennukseen yhteensä 22 hissiä, kääntöportin sekä edistyksellisiä people flow -ratkaisuja. Rakennukseen tulee 13 KONE Mini-Space(TM) -henkilöhissiä, joiden maksiminopeus on 7 metriä sekunnissa, ja kuusi konehuoneetonta KONE MonoSpace® -hissiä. Lisäksi torniin asennetaan 4000 kg:n palohissi ja kaksi raskaaseen käyttöön tarkoitettua KONE Transys(TM) -tavara- ja huoltohissiä, joiden maksimikapasiteetti on 4000 kg.
Rakennusta käyttää päivittäin arviolta 1800 ihmistä. KONEen älykkäisiin rakennuksiin suunnitellut integroidut people flow -ratkaisut tekevät rakennuksessa liikkumisesta sujuvaa ja turvallista. KONE Turnstile -kääntöportit toimivat yhdessä KONEen kohdeohjausjärjestelmän kanssa ja ohjaavat matkustajat hisseihin rakennuksen älykkäässä sisääntuloaulassa. KONE E-Link -järjestelmän avulla laitteita voidaan valvoa keskitetysti.
ONE-rakennuksen on määrä valmistua vuoden 2021 lopussa. Sen rakennuttaja on CA Immo, joka toimii samalla myös projektin pääurakoitsijana ja rahoittajana. Arkkitehtisuunnittelusta vastaa Meurer Generalplaner.
Tilaus kirjattiin vuoden 2018 kolmannelle neljännekselle.
Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 5071361. media@kone.com
KONE UltraRope(R) on äärimmäisen kevyt nostoköysi, joka mahdollistaa hisseille jopa kilometrin nostokorkeuden. Hiilikuituytimen ja korkeakitkaisen pinnoitteen ansiosta se takaa poikkeuksellisen ekotehokkuuden, luotettavuuden ja kestävyyden ja parantaa samalla hissien suorituskykyä.
KONE UltraRope® (englanniksi)
KONE JumpLift(TM) on rakennuksen mukana kerros kerrokselta ylös nouseva hissi, joka parantaa työmaan turvallisuutta ja rakennustyön tehokkuutta helpottamalla liikkumista työmaalla. Rakennuksen pysyviin hissikuiluihin sijoitettavat KONE JumpLift -hissit nopeuttavat sekä ihmisten liikkumista että materiaalin kuljettamista huomattavasti verrattuna perinteiseen ulkopuoliseen nosturiin.
KONE JumpLift(TM) (englanniksi)
Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja tiedotteita:
KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2017 KONEen liikevaihto oli 8,9 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 55 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.