Arvopaperimarkkinalain 2. luvun 10. pykälän mukainen ilmoitus

Pörssitiedotteet Julkaistu 13.03.2007

Morgan Stanley Investment Management Limited (kaupparekisterinumero 1981121) on Arvopaperimarkkinalain 2. luvun 9. pykälän mukaisesti 8.3.2007 ilmoittanut hankkineensa KONE Oyj:n osakkeita siten, että sen omistusosuus yhtiön osakepääomasta on noussut yli viiden (5) prosentin (1/20).

1. Kohdeyhtiö: KONE Oyj

2. Ajankohta, jolloin omistusosuus muuttui: 29.11.2005

3. Osakelajikohtaisesti tarkka osuus KONE Oyj:n osakepääomasta ja äänimäärästä:

Morgan Stanley Investment Management Limited hallinnoi 6 543 340 B-sarjan osaketta. Osakkeet edustavat 5,11 %:n osuutta koko osakepääomasta ja 2,18 %:n osuutta yhteenlasketusta äänimäärästä.

4. Osakkeenomistajan täydellinen nimi ja kaupparekisterinumero: Omaisuudenhoitoyhtiö Morgan Stanley Investment Management Limited (MSIM), kaupparekisterinumero 1981121

Jukka Ala-Mello
johtaja, hallituksen sihteeri

Jukka Ala-Mello, johtaja, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2006 KONEen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Helsingin Pörssissä.