Anne Korkiakoski KONEen markkinointi- ja viestintäjohtajaksi

Pörssitiedotteet Julkaistu 27.06.2008

Kauppatieteen maisteri Anne Korkiakoski on nimitetty KONE Oyj:n markkinointi- ja viestintäjohtajaksi ja KONE Oyj:n johtokunnan jäseneksi 1.9.2008 alkaen.

Hänen vastuulleen tulee KONEen markkinointi, ulkoinen ja sisäinen viestintä sekä sijoittajasuhteet. Korkiakoski raportoi pääjohtaja Matti Alahuhdalle.

Anne Korkiakoski siirtyy KONEeseen Elisasta, jossa hän on vastannut ulkoisesta ja sisäisestä viestinnästä sekä markkinointiviestinnästä. Hän on aiemmin toiminut kansainvälisen mainos- ja viestintäyrityksen Euro RSCG:n Suomen yhtiön toimitusjohtajana ja Nordic-alueen johtajana.

KONEen nykyinen viestintäjohtaja Minna Mars muuttaa Yhdysvaltoihin ja ottaa vastuualueelleen ympäristöviestinnän kehittämisen KONEen kehitysohjelmassa ”Environmental Excellence”. KONEen nykyinen markkinointijohtaja Tuomas Kahri siirtyy Hartwallin markkinointi- ja viestintäjohtajaksi.

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Minna Mars, puh. 050 384 9440
Anne Korkiakoski, puh. 050 67411