Arvopaperimarkkinalain 2. luvun 10. pykälän mukainen ilmoitus

Pörssitiedotteet Julkaistu 14.09.2007

Morgan Stanley Investment Management Limited (kaupparekisterinumero 1981121) on Arvopaperimarkkinalain 2. luvun 9. pykälän mukaisesti 13. syyskuuta 2007 ilmoittanut, että sen omistusosuus KONE Oyj:n osakepääomasta on laskenut alle viiden (5) prosentin (1/20).

1. Kohdeyhtiö: KONE Oyj
  2. Ajankohta, jolloin omistusosuus muuttui: 11.syyskuuta 2007
  3. Osakkeenomistajan täydellinen nimi ja kaupparekisterinumero: Omaisuudenhoitoyhtiö Morgan Stanley Investment Management Limited (MSIM), kaupparekisterinumero 1981121

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2006 KONEen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

Jukka Ala-Mello