Kiinan ensimmäinen KONE UltraRope® Pekingin korkeimpaan rakennukseen China Zuniin

Alaa koskevat tiedotteet Julkaistu 13.10.2016

KONE Oyj, lehdistötiedote, 13.10.2016

KONE toimittaa uusimpia korkeiden rakennusten hissiratkaisuja China Zun -pilvenpiirtäjään, josta tulee valmistuessaan Pekingin korkein rakennus. Liikerakennusta rakennetaan parhaillaan rakennusaikaiseen käyttöön tarkoitetun KONE JumpLift(TM)-hissin avulla, ja China Zunin valmistuttua sen hisseissä tullaan käyttämään KONE UltraRope® -nostoteknologiaa.

Pekingin keskustan liikealueelle rakennettava 108-kerroksinen China Zun kohoaa aikanaan 528 metrin korkeuteen. Tällä hetkellä rakenteet ovat 337 metrin korkuisia. Maanalaisten osien valmistuttua rakennustyöt tulevat edistymään yhden kerroksen verran kolmen ja puolen päivän välein.

Äärimmäisen kevyt KONE UltraRope -nostoköysi tarjoaa ennennäkemätöntä ekotehokkuutta, luotettavuutta ja kestävyyttä ja parantaa hissien suorituskykyä. Nykyisiin teräsköysiin liittyvät ongelmat eliminoiva ratkaisu tarjoaa mahdollisuuden jopa 1 000 metrin yhtäjaksoisiin nostokorkeuksiin.

KONE JumpLift on valmistuvien uusien kerrosten ja nousevien valumuottien mukana ylöspäin siirtyvä hissi, jolla voidaan hyödyntää talon hissikuiluja jo rakennustöiden aikana. Ratkaisulla saadaan järjestettyä rakennustöitä varten entistä nopeampi, turvallisempi ja luotettavampi hissiliikenne. JumpLiftin ansiosta ihmisten ja tavaroiden liikkuminen rakennustöiden aikana on jopa 20 prosenttia tehokkaampaa. Ratkaisu vauhdittaa rakennustöitä mikä puolestaan lyhentää investoinnin takaisinmaksuaikaa.

"KONE JumpLift on maailmanlaajuisesti johtava teknologia, jonka avulla voidaan ratkaista erittäin korkeiden pilvenpiirtäjien rakennustöihin liittyvät hissien kapasiteettiongelmat", sanoo CITIC Heye Investment Oy:n johtaja Wang Wuren. "Rakennuksella työskentelee enimmillään yli 4 000 henkilöä. Töiden aikana käytettävissä olevat hissit lyhentävät päivittäisiä odotusaikoja yli tunnista noin 10 minuuttiin työntekijää kohti. Uusinta tekniikkaa edustava kalusto säästää koko projektin aikana yli miljoona työtuntia."

"Olemme ylpeitä yhteistyöstä CITICin kanssa näin merkittävässä rakennusprojektissa", sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson. "KONEen UltraRope-teknologia on herättänyt laajaa kansainvälistä huomiota koko toimialalla, sillä se tarjoaa entistä suurempia nostokorkeuksia ja parempaa energia- ja materiaalitehokkuutta. Olemme innoissamme tästä mahdollisuudesta toimittaa ratkaisu ensi kertaa kiinalaiselle asiakkaalle."

Vuonna 2018 valmistuvaan China Zun -rakennukseen tulee yhteensä 142 KONEen hissiä ja -liukuporrasta. Maailmankuulujen arkkitehtitoimistojen Kohn Pedersen Fox, Beijing Institute of Architectural Design, CITIC Architectural Design, Arup ja Parsons Brinckerhoff yhteistyössä suunnittelemaan rakennukseen tulee toimistotiloja, yksityisklubi sekä maisematasanne.

KONE UltraRope®

Rakennustyönaikainen KONE JumpLift-hissi

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista:

02.09.2016: Forbes listasi KONEen yhdeksi maailman innovatiivisimmista yrityksistä kuudetta kertaa peräkkäin
22.12.2015: KONE toimittaa henkilöhissin Posivan loppusijoituslaitoksen maanalaiseen kuiluun
14.07.2015: KONE UltraRope Uuden-Seelannin Sky Tower-tornin modernisointiin
02.04.2015: KONEelle tilaus Pekingin korkeimpaan rakennukseen
05.06.2014: KONEelle tilaus maailman korkeimpaan rakennukseen, Kingdom Toweriin Saudi-Arabiassa
01.10.2013: KONEen ensimmäinen KONE UltraRope -hissi asennettu Singaporen Marina Bay Sandsiin

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2015 KONEen liikevaihto oli 8,6 miljardia euroa ja vuoden 2015 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 50 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.