• ETUSIVU
  • Uutiset & taustat
  • Tiedotteet
  • 2019-11-29 KONE DX -sarjan hissit muuttavat toimialaa – KONE julkaisee maailman ensimmäisen hissimalliston, jossa digitaaliset tietoyhteydet ovat vakiona

Lehdistötiedotteet Julkaistu 29.11.2019

KONE Oyj, lehdistötiedote, 29.11.2019

KONE tuo markkinoille maailman ensimmäisen digitaalisten hissien malliston. KONE DX -sarjan hissien sisäänrakennetut tietoyhteydet, muotoilu, teknologia, uudet materiaalit, sovellukset ja palvelut tarjoavat täysin uudenlaisen käyttäjäkokemuksen.

KONE DX -sarja mullistaa hissien roolin tulevaisuuden älyrakennuksissa: hissi ei ole enää vain keino liikkua kerrosten välillä vaan keskeinen, rakennukseen integroitunut alusta, joka tarjoaa intuitiivisen, kokonaisvaltaisen kokemuksen kaikkialla rakennuksessa. Rakennuttajille, rakennusten omistajille ja muille KONEen asiakkaille tärkeimpiä etuja on mahdollisuus mukauttaa ja päivittää hissikokemus nykyisten ja tulevien tarpeiden mukaan.

Asiakkaat voivat kehittää uusiin KONE DX -sarjan hisseihin sovelluksia ja palveluita rakennuksen koko elinkaaren ajan. KONEen tarjoamien avointen ohjelmointirajapintojen (API) ansiosta laitteiden, sovellusten ja palvelujen hallinta ja integrointi uusiin ja olemassa oleviin järjestelmiin on helppoa. Hissien käyttäjille tämä tarkoittaa uutta kokemuksellisuutta, jossa yhdistyvät niin fyysiset laitteet kuin digitaaliset palvelut. Ne voidaan räätälöidä yksilöllisten tarpeiden ja mieltymysten mukaan.

"Julkistamme nyt maailman ensimmäisen digitaalisilla tietoyhteyksillä varustetun hissimalliston, joka mahdollistaa palveluiden massaräätälöinnin asiakkaidemme yksilöllisten tarpeiden mukaan ja heidän arkeaan helpottamaan", sanoo KONEen toimitusjohtaja Henrik Ehrnrooth. "KONE DX -hissisarja on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa, jotta se vastaa mahdollisimman hyvin heidän nopeasti muuttuviin tarpeisiinsa. Uusia teknologioita hyödyntämällä pystymme luomaan integroituja ja helposti mukautettavia käyttäjäkokemuksia rakennuksissa. KONE DX -sarjan hissit kehittyvät rakennusten mukana, ja ne tarjoavat asiakkaillemme ainutlaatuisen mahdollisuuden erottautua kilpailijoistaan."

Kaikki KONE DX -sarjan hissit tarjoavat

• asiakkaille mahdollisuuden aktivoida digitaalisia palveluita helposti etänä tarpeen mukaan, esimerkkeinä KONE 24/7 Connected Servives -palvelut ja KONE Residential Flow -ratkaisu
  • turvalliset API-rajapinnat kolmansien osapuolten ratkaisuille uusien palveluiden tarjoamiseksi. KONE on solminut yhteistyösopimuksia lukuisten yritysten kanssa parantaakseen entisestään käyttäjäkokemusta, esimerkkeinä Blindsquare, Robotise, ja Soundtrack Your Brand
  • uuden design-valikoiman ja innovatiivisia materiaaleja, kuten tahroja ja naarmuja ehkäisevät antibakteeriset pinnat
  • dynaamiset näyttö-, ääni- ja valaistusvaihtoehdot, jotka uudistavat hissin tunnelman ja sisustuksen
  • vastuullisen materiaalivalikoiman, joka täyttää esimerkiksi BREAAM- ja LEED-järjestelmien vaatimukset rakennusten ympäristösertifioinnille.

"Integroimme huomisen teknologiat tämän päivän rakennuksiin, eli teemme rakennuksista älykkäämpiä", toteaa KONEen uuslaiteliiketoiminnan johtaja Tomio Pihkala. "Liiketoimintamme muuttuu merkittävästi alustalähtöisemmäksi. Se tarkoittaa tuotteiden ja palveluiden yhdistämistä rakennuksen koko elinkaaren ajan, mikä tarjoaa merkittävää lisäarvoa asiakkaillemme ja laitteiden käyttäjille. KONE DX -sarja tekee hissimatkoista käyttäjäystävällisempiä, miellyttävämpiä ja vastuullisempia. Se vastaa infrastruktuurin, rakennusten ja palveluiden muuttuviin tarpeisiin pitkälle tulevaisuuteen."

Uudet KONE DX -sarjan hissit tulevat saataville Euroopassa joulukuussa 2019 ja muilla markkina-alueilla vuosien 2020-2021 aikana. KONE DX -sarjan hissit sopivat hyvin myös asiakkaille, jotka haluavat modernisoida olemassa olevat laitteensa ekotehokkaalla, suorituskykyisellä ja esteettisellä ratkaisulla. Uusi KONE DX -sarja tulee korvaamaan nykyisen KONE-hissimalliston.

KONE DX: Hissien uusi aikakausi

Kuvia ja videoita saa KONEen kuvapankista: bit.ly/NewEraForElevators

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 5071361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet julkaistuja tiedotteita:
1.3.2018: KONE esittelee uuden digitaalisen alustan ja uudistaa tuote- ja palveluvalikoimaansa
25.9.2017: KONEelta uusi, älypuhelimella toimiva ratkaisu asuintaloihin: KONE Residential Flow
8.2.2017: KONE mullistaa hissien kunnossapidon uusilla räätälöitävillä KONE Care(TM) -palveluilla ja älykkäillä 24/7 Connected Services -palveluilla
19.2.2016: KONE yhteistyöhön IBM:n kanssa teollisen internetin ja analyytiikan alueella

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2018 KONEen liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 57 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.kone.com