KONE toimittaa hissit ja liukuportaat Kehäradan asemille

Lehdistötiedotteet Julkaistu 12.04.2011

KONE toimittaa hissit ja liukuportaat vuonna 2014 liikennöinnin aloittavan Kehäradan asemille. Tilaus sisältää 21 KONE MonoSpace® Special -hissiä, kaksi vinohissiä ja 37 KONE TransitMaster® 140 -liukuporrasta. Hankkeeseen sisältyy myös KONE Täysturva™ -kunnossapitopalvelu kymmeneksi vuodeksi.

Kehärata on yksi tämän hetken tärkeimmistä infrastruktuurihankkeista Suomessa. Se luo poikittaisen raideyhteyden pääradan ja Vantaankosken radan välille ja muodostaa tärkeän joukkoliikenneyhteyden Helsinki-Vantaan kansainväliselle lentoasemalle. Nyt solmittu sopimus kattaa laitetoimitukset viidelle Kehäradan asemalle: Leinelään, Lentoasemalle, Aviapolikseen, Kivistöön ja Vantaankoskelle.

“Olemme ylpeitä saadessamme toimittaa edistyksellisiä ja ekotehokkaita, erityisesti julkisen liikenteen vaativaan käyttöön suunniteltuja KONE People Flow™-ratkaisuja tähän tärkeään infrastuktuuriprojektiin”, sanoo Ari Lehtoranta, KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtaja.

Liukuporrastilaus on kirjattu vuoden 2011 ensimmäisen vuosineljänneksen tilauksiin ja hissitilaus vuoden 2011 toisen vuosineljänneksen tilauksiin.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775