KONE toimittaa hissit luksusluokan B4 Grande -asuintorniin Dubaissa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 24.09.2020

KONE Oyj, lehdistötiedote, 24.9.2020

KONE on saanut tilauksen 17 hissin toimittamisesta ylelliseen B4 Grande -asuintorniin Dubain keskustassa.

Pilvenpiirtäjästä tulee 287 metriä korkea, ja sen 72 kerrokseen tulee yhteensä 882 luksusasuntoa. Lisäksi promenaditasolla on palveluja ja liiketiloja. Asuntojen koot vaihtelevat 1-4 makuuhuoneen asunnoista ylimpien kerrosten isoihin kattohuoneistoihin. B4 Granden asukkailla on esteettömät näkymät Persianlahdelle ja lähialueille.

KONE varmistaa osaltaan rakennuksen noin tuhannen käyttäjän sujuvan ja turvallisen päivittäisen liikkumisen toimittamalla 13 KONE MiniSpace™ -hissiä, kolme KONE MonoSpace® -hissiä sekä yhden KONE Motala™ -hissin. Lisäksi rakennukseen tulee KONEen multimedianäyttö ja KONE E-Link™ -etävalvontajärjestelmä.

"On hienoa päästä toimittamaan ratkaisuja tähän korkeatasoiseen rakennukseen. Haluamme yhteistyössä auttaa asiakasta luomaan ensiluokkaisen käyttäjäkokemuksen ja ylittämään B4 Granden asukkaiden odotukset", sanoo KONEen Etelä-Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan aluejohtaja Pierre Liautaud.

B4 Granden rakennuttaja on Emaar Properties, ja rakennuksen suunniteltu valmistumisaika on vuonna 2022. Hankkeen pääurakoitsija on China State Construction, ja arkkitehtipalveluista vastaa WSP.

Tilaus kirjattiin vuoden 2020 ensimmäiselle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja lehdistötiedotteita:
23.9.2019: KONE toimittaa hissit kaksoispilvenpiirtäjään Dubaissa

12.3.2019: KONEelle tilaus Reem Mall -ostoskeskukseen Arabiemiraattien Abu Dhabissa
5.12.2018: KONEelle tilaus Expo 2020 Dubai -maailmannäyttelyn keskeisiin tapahtumapaikkoihin: Thematic Districts ja Al Wasl Plaza -alueille
7.5.2018: KONEelle toimitus Dubai Hills Mall -ostoskeskukseen Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2019 KONEen liikevaihto oli 10 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli noin 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

KONE Dubai B4 Grande Residential Tower press release