KONE toimittaa hissit maailman korkeimpaan kiertyvään pilvenpiirtäjään Dubaihin

Lehdistötiedotteet Julkaistu 10.06.2009

KONE sai tilauksen toimittaa kahdeksan tilaustyönä valmistettavaa pilvenpiirtäjähissiä uuteen Infinity Toweriin Dubaihin, Yhdistyneisiin Arabiemiraatteihin. Kolme rakennukseen asennettavista hisseistä kulkee 271 metrin matkan 8 m/s nopeudella. Laitteiston asennus alkaa vuonna 2010, ja sen arvioidaan valmistuvan vuonna 2011.

330 metrin korkeudellaan ja 75 kerroksellaan Infinity Tower on valmistuttuaan maailman korkein kiertyvä rakennus. Se rakennetaan Dubain Marinaan, josta avautuu esteetön näkymä ympäröivään Palm Jumeirahiin sekä Arabianlahdelle. Näyttävän profiilinsa lisäksi Skidmore Owings and Merrilin suunnittelema pilvenpiirtäjä tarjoaa asukkailleen laajan valikoiman urheilu- ja kokoustiloja sekä ostoskeskuksen.

Rakennuksen haastavan profiilin vuoksi hissikuilut rakennetaan pyöreiksi, mikä vaati KONEelta erityisosaamista mukautettujen ratkaisujen suunnittelussa tornin henkilöliikennetarpeiden täyttämiseksi. Lisäksi KONEen edistynyt EcoDisc® -nostokoneisto auttoi ratkaisemaan korkean pystyliikenteen vaatimukset, kun konehuoneelle oli vain vähän tilaa.

”On ilo työskennellä yhdessä projektin kehittäjän, Cayan Investment and Developmentin kanssa. Lisäksi projekti vahvistaa jälleen arvokasta yhteistyötämme Arabtec Construction Co:n kanssa. Arabted on Infinity Towerin pääurakoitsija ja yksi arvokkaimmista asiakkaistamme Lähi-idässä”, kertoo Eric Maziol, KONEen Etelä- ja Länsi-Euroopan ja Lähi-idän aluejohtaja.

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2008 KONEen liikevaihto oli 4,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 34 800. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. +358 50 674 11

2009-06-10 KONE toimittaa hissit maailman korkeimpaan kiertyvään pilvenpiirtäjään Dubaihin