KONEelle jälleen metrolinjatilaus Kiinaan

Lehdistötiedotteet Julkaistu 12.11.2020

KONE Oyj, lehdistötiedote, 12.11.2020

KONE toimittaa 187 hissiä ja liukuporrasta Xi'anin metrolinjaan 9. Luoteis-Kiinassa sijaitseva Xi'an on alueellisesti tärkeä kulttuurin, teollisuuden ja oppilaitosten keskittymä ja yksi koko Kiinan vanhimmista kaupungeista.

Xi'anin metrolinja 9 kulkee lounais-koillissuunnassa Fangzhichengin ja Qinhan Avenuen välillä, ja asemia on 15. Linjan pituus on 30,6 kilometriä, ja se kulkee myös Lintong University Cityn kautta. Valmistuttuaan linja 9 helpottaa kaupungin metroverkon kuormitusta ja tarjoaa työmatkaliikenteelle mukavan ja kätevän väylän kaupungin koillisosiin. Xi'anin metroon on tällä hetkellä käytössä olevien viiden linjan lisäksi suunnitteilla 10 uutta linjaa tulevina vuosina.

KONE varmistaa osaltaan sujuvan ja turvallisen metromatkustamisen uuden linjan 850 000 päivittäiselle käyttäjälle toimittamalla linjalle 152 KONE TransitMaster™ -liukuporrasta, 31 KONE MonoSpace® -hissiä ja neljä KONE MiniSpace™ -hissiä. Tilaukseen sisältyy myös kahden vuoden kunnossapitosopimus.

"Olemme iloisia, että aikaisemmat projektimme Xi'anin metrolinjoilla 1 ja 4 ovat johtaneet yhteistyön jatkumiseen uudella linjalla 9. Odotamme innolla, että pääsemme jälleen tekemään yhteistyötä Xi'an China Railway Rail Transitin kanssa auttaaksemme suurten ihmismassojen liikuttamisessa ja tarjoamaan ensiluokkaisen matkustajakokemuksen", sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson.

Projektin rakennuttaja on Xi'an China Railway Rail Transit Co., Ltd.

Tilaus kirjattiin vuoden 2020 toiselle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja lehdistötiedotteita:
20.10.2020: KONEelle tilaus Nanfeihong Plaza -kompleksiin Kiinan Xi'anissa
18.8.2020: KONEelle tilaus Chongqingin metrolinjan 6 toiseen vaiheeseen Kiinassa
28.7.2020: KONEelle tilaus Jinanin metrolinjan R2 ensimmäiseen vaiheeseen Kiinassa
28.5.2020: KONEelle tilaus Pekingin metrolinjaan 17 Kiinassa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2019 KONEen liikevaihto oli 10 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli noin 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

KONE Xi an Metro Line 9 Press release