KONEelle tilaus 8 Conlay -luksusrakennushankkeeseen Kuala Lumpurissa Malesiassa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 26.06.2018
KONE Oyj, lehdistötiedote, 26.6.2018
KONE on saanut tilauksen 8 Conlay -luksusrakennushankkeeseen Malesian pääkaupungin Kuala Lumpurin keskustassa.

Projektiin kuuluu kaksi asuintornia, "YOO8 serviced by Kempinski" -nimellä tunnetut 57- ja 62-kerroksiset rakennukset. Näitä täydentää 68-kerroksinen, viiden tähden Kempinski -hotelli ja huoneistohotelli sekä ostosalue.

KONE toimittaa hankkeeseen 36 KONE MiniSpace(TM) -pikahissiä, 5 konehuoneetonta KONE MonoSpace® -hissiä, räätälöidyn KONE MonoSpace® -lasihissin, jonka nostokapasiteetti on 4 000 kg, sekä 20 KONE TravelMaster(TM) -liukuporrasta. Joidenkin hissien nopeus on 7 metriä sekunnissa. Tilaus käsittää myös KONE E-Link(TM)  valvontajärjestelmän.

"Olen iloinen, että tähän ainutlaatuiseen projektiin valittiin luotettavat ja kestävän kehityksen mukaiset ratkaisumme. Erilaisia käyttötarkoituksia yhdistävissä kohteissa on otettava huomioon käyttäjien usein hyvin erilaiset tarpeet. Olen varma, että valitut ratkaisut tukevat erinomaisesti 8 Conlayn asukkaiden, vuokralaisten, vieraiden ja työntekijöiden sujuvaa ja tehokasta liikkumista", toteaa KONEen Aasian ja Tyynenmeren aluejohtaja Axel Berkling.

Projektin on määrä valmistua vuonna 2021.

8 Conlay on KSK Land Sdn. Bhd. -nimisen yrityksen ensimmäinen projekti. Urakoitsijana toimii MCC Overseas (M) Sdn. Bhd. Tämä omalaatuinen hanke tarjoaa räätälöityjä palveluita kaikille asukkaille ja vierailijoille, tuomalla yhteen suunnittelufirma YOOn, malesialaisen arkkitehtifirman Hud Bakarin, bangkokilaisen maisemasuunnittelufirman TROPin sekä Kempinski Hotelsin, Euroopan vanhimman, 120 vuotta täyttäneen luksushotelliyrityksen.

Tilaus kirjattiin vuoden 2017 neljännelle neljännekselle.

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com
Aikaisemmin osoitteessa http://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja lehdistötiedotteita:
KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2017 KONEen liikevaihto oli 8,9 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 55 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.