KONEelle tilaus GDH City -kompleksiin Shenzhenissä Kiinassa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 22.12.2020

KONE Oyj, lehdistötiedote, 22.12.2020

KONE toimittaa 50 hissiä Shenzheniin rakennettavaan uuteen GDH City -kompleksiin Guangdongin provinssissa Kaakkois-Kiinassa. Myös Kiinan Piilaaksona tunnettu Shenzhen on elinvoimainen kansainvälinen teknologiakeskus. Kaupungissa on myös eniten valmistuneita yli 200 metriä korkeita pilvenpiirtäjiä.

GDH Cityyn tulee liikehuoneistoja, 180 ja 303 metriä korkeat toimistotornit sekä liiketilaa, muun muassa 100 000 neliömetrin laajuinen elämyksellinen kauppakeskus. Uudessa kompleksissa yhdistyvät yritystoiminta, vähittäiskauppa, asuminen, kulttuuri ja luonto, ja sen tavoitteena on tuoda Shenzhenin keskustaan uudenlainen asiakaskokemus.

KONEen toimitus käsittää 46 KONE MiniSpace™ -hissiä ja neljä kaksikorista KONE MiniSpace™ DoubleDeck -hissiä. Lisäksi rakennuksiin tulee hissien odotus- ja matka-aikoja lyhentävä KONEen kohdeohjausjärjestelmä sekä KONE E-Link™ -valvontajärjestelmä, jonka avulla laitteiden toimintaa voidaan valvoa keskitetysti reaaliajassa. Tilaukseen sisältyy myös kahden vuoden kunnossapitosopimus.

"Shenzhen on Kaakkois-Kiinan suosituimpia kaupunkeja, joka tunnetaan parhaiten yritystoiminnastaan ja perheystävällisestä ostos- ja viihdetarjonnastaan. On suuri ilo, että meidät on valittu ratkaisutoimittajaksi tähän projektiin. Odotamme innolla, että pääsemme auttamaan asiakastamme luomaan kävijöille parhaan käyttäjäkokemuksen heidän lippulaivaprojektissaan", sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson.

Projekti valmistuu arviolta vuonna 2023, ja sen rakennuttaja on Guangdong Land Holdings Ltd.

Tilaus kirjattiin vuoden 2020 toiselle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja lehdistötiedotteita:
15.12.2020: KONEelle tilaus Pekingin metrolinjaan 12 Kiinassa
20.10.2020: KONEelle tilaus Nanfeihong Plaza -kompleksiin Kiinan Xi'anissa
18.8.2020: KONEelle tilaus Chongqingin metrolinjan 6 toiseen vaiheeseen Kiinassa
15.4.2020: KONEelle UltraRope® -tilaus luksusluokan hotellitorniin Kiinan Nanjingissa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2019 KONEen liikevaihto oli 10 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli noin 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

KONE GDH City Press release