KONEelle tilaus Singaporen metron Thomson-East Coast -linjan neljännelle ja viidennelle vaiheelle

Lehdistötiedotteet Julkaistu 27.02.2019

KONE Oyj, lehdistötiedote, 27.2.2019

KONE toimittaa hissejä ja liukuportaita Singaporen metron (Mass Rapid Transit, MRT) Thomson-East Coast -linjan neljänteen ja viidenteen vaiheeseen.

KONE toimittaa kaupungin joukkoliikennejärjestelmään yhteensä 218 hissiä ja 183 liukuporrasta. Toimitukseen sisältyy 215 KONE 3000 SMonoSpace® -hissiä, kolme KONE MiniSpace(TM) -hissiä ja 183 KONE TransitMaster(TM) 140 -liukuporrasta.

KONEen hissit ja liukuportaat palvelevat matkustajia Thomson-East Coast -linjan yhdeksällä uudella asemalla, nykyisen Circle-linjan viimeisen osuuden kolmella uudella asemalla sekä East-West -linjan Tanah Merahin asemalla. Sopimukseen kuuluu myös varaus hisseistä tulevalle monikerroksiselle metro- ja linja-autovarikkorakennukselle. KONEen hisseistä on lisäksi kulkuyhteys asemien yhteydessä oleville  kävelysilloille.

"Meillä on laajaa kokemusta infrastruktuuriprojekteista ympäri maailmaa ja olenkin erittäin iloinen, että innovatiiviset ratkaisumme tuovat lisäarvoa Singaporen liikennejärjestelmään ja tekevät saaren asukkaiden päivittäisestä liikkumisesta sujuvaa, turvallista ja tehokasta", sanoo KONEen Aasian ja Tyynenmeren aluejohtaja Axel Berkling.

Thomson-East Coast -metrolinja ja kävelysillat ovat Singaporen Land Transport Authorityn (LTA) projekteja. Sopimukseen sisältyvien rakennustöiden arvioidaan valmistuvan vuonna 2025.

Tilaus kirjattiin vuoden 2018 neljännelle neljännekselle ja vuoden 2019 ensimmäiselle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja tiedotteita:

28.01.2019: KONEelle tilaus Shanghain metrolinja 18:n ensimmäiseen vaiheeseen

24.09.2018: KONEelle tilaus länsimetron toiseen vaiheeseen

05.06.2018: KONEelle kolme tilausta metrolinjoihin Kiinassa

09.03.2018: KONEelle lisätilauksia Zhengzhoun metrolinjaan Kiinassa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2018 KONEen liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 57 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.kone.com