KONEelta uusi KONE MaxiSpace(TM) -hissiteknologia

Alaa koskevat tiedotteet Julkaistu 29.03.2004

KONE on kehittänyt uuden KONE MaxiSpace™ -hissiteknologian, jonka ansiosta vastapainon tarve hisseissä poistuu.

KONE MaxiSpace -teknologia mahdollistaa perinteisiin hissiratkaisuihin verrattuna jopa kolmannesta suuremman hissikorin asentamisen hissikuiluun. Näin samaan tilaan, johon aiemmin voitiin asentaa nostokapasiteetiltaan neljän henkilön hissi, voidaan nyt monissa tapauksessa asentaa kuuden tai jopa kahdeksan matkustajan hissi. Nostokapasiteetin kasvun lisäksi KONE MaxiSpace -hissien suurempi hissikori lisää matkustusmukavuutta ja helpottaa matkustajien liikkumista esimerkiksi pyörätuolilla tai lastenvaunujen kanssa.

KONE MaxiSpace-teknologian ydin on KONE PowerDisc™-nostokoneisto sekä korkealujuusköysistä muodostuva köysitysratkaisu. Vaihteeton KONE PowerDisc -nostokoneisto painaa vain 70 kiloa, mutta sen teho vastaa kooltaan moninkertaisten koneistojen tehoa.

KONE MaxiSpace -teknologia täydentää KONEen tuotevalikoimaa erityisesti olemassa oleviin asuinrakennuksiin suunnitelluilla tuoteratkaisuilla. Euroopassa käytössä olevista 4,1 miljoonasta hissistä runsaat kaksi kolmasosaa on yli 20 vuotta vanhoja. Kun hissikanta ja väestö ikääntyy, markkinoiden odotetaan kasvavan huomattavasti ratkaisuille, joissa vanha hissi korvataan kokonaan uudella tai hissi asennetaan aiemmin hissittömään rakennukseen.

Lisätietoja KONE MaxiSpace™ -teknologiaan perustuvista tuotteista ja niiden lanseerauksesta kerrotaan myöhemmin tämän vuoden aikana.

Lehdistötilaisuus, webcast ja puhelinkonferenssi

KONE MaxiSpace™ -teknologiasta järjestetään lehdistötilaisuus 29. maaliskuuta klo 13.00 KONE Buildingissä osoitteessa Keilasatama 3, Espoo. Tilaisuus on suomenkielinen.

Pääasiassa lehdistölle suunnattu englanninkielinen puhelinkonferenssi alkaa 29.3. klo 15.00 seuraavissa numeroissa:
+44 (0) 20 7162 0183 (soittajat lukuun ottamatta Yhdysvaltoja)
+1 334 323 6203 (soittajat Yhdysvalloista)
tunnus: KONE

Konferenssi on audio webcast -muodossa seurattavissa osoitteessa www.konecorp.com. On demand -taltiointi tilaisuudesta on saatavilla osoitteessa www.konecorp.com myöhemmin samana päivänä.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Aimo Rajahalme
talousjohtaja

Heikki Leppänen, teknologia- ja tuotekehitysjohtaja, puh. 040 837 9990

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Se koostuu kahdesta liiketoimintaryhmästä, jotka ovat KONE Hissit ja liukuportaat ja Kone Cargotec. KONE Hissit ja liukuportaat myy, valmistaa, asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä ja liukuportaita sekä huoltaa rakennusten automaattiovia. Kone Cargotec toimittaa tuotteita ja ratkaisuja helpottamaan tavaroiden siirtelyä ja kuormaamista. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.

2004-03-29 KONEelta uusi KONE MaxiSpace(TM) -hissiteknologia