KONEen kohdeohjauspaneelille ja hissivalaisimelle arvostetut Red Dot -palkinnot

Lehdistötiedotteet Julkaistu 17.06.2014

KONE Oyj, lehdistötiedote, 17.6.2014

KONE on voittanut kaksi palkintoa vuoden 2014 Red Dot -tuotemuotoilukilpailussa. Palkitut tuotteet ovat RL 20 -hissivalaisin ja KSP 858 -kohdeohjauspaneeli. Ensimmäiset Red Dot  muotoilupalkinnot jaettiin jo vuonna 1954. Kilpailu on vakiinnuttanut asemansa maailman suurimpien ja arvostetuimpien muotoilukilpailujen joukossa. Tänä vuonna kilpailuun osallistui yrityksiä ja suunnittelijoita 53 maasta yhteensä 4 815 kilpailuehdotuksella tavoitteenaan todistaa muotoiluosaamisensa ansioituneiden suunnittelijoiden ja nousevien lahjakkuuksien kansainvälisessä seurassa.

Hissien RL 20 -kattovalaisimen yleismaailmallinen, pelkistetty muotoilu istuu luontevasti useimpiin uusiin ja vanhoihin hissikoreihin. Valaisimen geometrinen muotokieli yhdistettynä sen hienostuneeseen toiminnallisuuteen tekee valaisimesta voittajaratkaisun.

KSP 858 -kohdeohjauspaneelissa on edistyksellinen kosketusnäyttö. Tuomaristo kiitti tuotteen harkittua ja monipuolista käyttäjäkonseptia ja suorituskykyä, minkä ansiosta se sopii hyvin erilaisiin rakennuksiin.

"Tämä moderni kattovalaisin ja intuitiivinen kosketusnäytöllinen ohjauspaneeli kuuluvat ehdottomasti tärkeimpiin muotoiluinnovaatioihimme. Olemme ylpeitä näistä erittäin arvostetuista palkinnoista, ja panostamme jatkossakin tuotteidemme muotoiluun", toteaa KONEen muotoilujohtaja Timo Tiainen.

Aiemmin tänä vuonna samoille tuotteille myönnettiin iF-muotoilupalkinnot sekä Fennia Prize 2014 -kilpailun kunniamaininnat. KONEen innovatiivinen muotoilu on palkittu myös kolmesti arvostetulla GOOD DESIGN  muotoilupalkinnolla.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/lehdisto julkaistuja uutisia:

- 7.3.2014: KONEelle kaksi iF-muotoilupalkintoa
- 3.2.2014: KONEelle neljä arvostettua GOOD DESIGN -palkintoa
- 7.6.2012: KONEelle neljä arvostettua red dot -muotoilupalkintoa

Kuvia on saatavilla KONEen kuvapankista.

Liisa Kivelä, ulkoisen viestinnän johtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330,
media@kone.com