Pekka Herlinin kuolinpesän osakkeet jaetaan perillisille

Pörssitiedotteet Julkaistu 23.03.2004

Yhtiön tietoon on tullut, että KONE Oyj:n neljänneksi suurimman osakkeenomistajan, Pekka Herlinin kuolinpesän, osakkaat ovat sopineet pesän omistamien 1 170 111 KONE Oyj:n B-sarjan osakkeen jakamisesta Pekka Herlinin perillisille. Osakkeet edustavat 1,84 prosenttia KONE Oyj:n osakemäärästä ja 0,78 prosenttia äänimäärästä.

Järjestely ei vaikuta KONEen hallituksen puheenjohtajan ja pääjohtajan Antti Herlinin omistus- ja äänivaltaan KONE Oyj:ssä.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Aimo Rajahalme
talousjohtaja

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Se koostuu kahdesta liiketoimintaryhmästä, jotka ovat KONE Hissit ja liukuportaat ja Kone Cargotec. KONE Hissit ja liukuportaat myy, valmistaa, asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä ja liukuportaita sekä huoltaa rakennusten automaattiovia. Kone Cargotec toimittaa tuotteita ja ratkaisuja helpottamaan tavaroiden siirtelyä ja kuormaamista. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.