KONEelta oma kääntöporttiratkaisu sujuvoittamaan ihmisten liikkumista rakennuksissa

Alaa koskevat tiedotteet Julkaistu 24.06.2014

KONE Oyj, lehdistötiedote, 24.6.2014

KONE_turnstile_100_image

KONE julkisti tänään oman kääntöporttiratkaisun, joka parantaa ihmisten liikkumisen turvallisuutta, ohjausta ja sujuvuutta kaikenlaisissa rakennuksissa. Se mahdollistaa KONE People Flow Intelligence -ratkaisujen täyden integroinnin rakennuksen aulasta aina käyttäjän lopulliseen kohteeseen. KONE turnstile 100:n suunnittelusta ovat vastanneet KONEen muotoiluammattilaiset. Kääntöportin intuitiiviset opastukseen ja turvallisuuteen liittyvät toiminnot ohjaavat käyttäjät vaivattomasti läpi rakennuksen.

Kaupungistuminen kiihtyy kaikkialla maailmassa, ja samalla kasvavat paineet kaupunkien - ja niiden rakennusten - älykkyyden lisäämiseksi. KONE People Flow Intelligence -ratkaisut on suunniteltu ohjaamaan rakennuksissa liikkuvat ihmiset tehokkaasti ja vaivattomasti sisääntulosta oikeaan kohteeseen ja parantamaan samalla rakennusten turvallisuutta. Uusi kääntöporttiratkaisu täydentää tätä kokonaisuutta ja mahdollistaa asiakkaille kaikkien People Flow -ratkaisujen tilaamisen yhdeltä toimittajalta.

KONE turnstile 100 vie kääntöporttien käytettävyyden, monipuolisuuden ja ulkonäön uudelle tasolle. Tuote on tarkoitettu hyvin erilaisiin kohteisiin, kuten toimistorakennuksiin ja lentokentille, joissa sujuva liikkuminen, luotettava kulunvalvonta ja miellyttävä ulkonäkö ovat tärkeitä vaatimuksia. Kestävästä ja laadukkaasta teräksestä ja lasista valmistettuun kääntöporttiratkaisuun on saatavilla tyylikkäitä valaistusvaihtoehtoja sekä intuitiivisia visuaalisia opastusvaihtoehtoja.

"Tämä uusi ratkaisu parantaa valmiuttamme hallita ja parantaa ihmisten liikkumista jo heti rakennusten sisäänkäyntialueilla", toteaa KONEen oviliiketoiminnasta vastaava Antti Ruutu. "KONE turnstile 100 tekee kiinteistöjen hallinnasta helpompaa ja tehokkaampaa, tarjoaa rakennusten omistajille aitoa lisäarvoa, luo kestävän myönteisen ensivaikutelman rakennusten käyttäjille ja sopii saumattomasti yhteen hissien merkinantolaitteidemme visuaalisen ilmeen kanssa."

"Mahdollisimman älykkäiden ratkaisujen hyödyntäminen rakennuksissa edellyttää ihmisvirtojen suunnittelun huomioimista aikaisessa vaiheessa", Ruutu kertoo. "Kattavan ratkaisuvalikoimamme ansiosta pystymme nyt ottamaan suunnittelussa huomioon ihmisten liikkumisen koko sisäänkäynnin alueella, ei vain hissien ja liukuportaiden läheisyydessä. Tämä tulisi ottaa huomion suunnittelussa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa rakennusprojektia."

Kääntöporttivalikoimaan kuuluu kaksi muutakin ratkaisua. KONE turnstile 50 on vilkkaisiin kohteisiin, kuten liikennekeskuksiin ja monikäyttörakennuksiin, tarkoitettu kosketukseton kääntöportti. KONE turnstile 30 on monipuolinen ja energiatehokas ratkaisu erittäin vilkkaiden rakennusten sisäänkäynteihin, joissa kestävyys ja helppokäyttöisyys ovat päävaatimuksia.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia KONEen ratkaisuista:

Kuvamateriaalia on saatavilla KONEen kuvapankissa.

Liisa Kivelä, ulkoisen viestinnän johtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330 media@kone.com

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2013 KONEen liikevaihto oli 6,9 miljardia euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä oli yli 43 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.