Antti Herliniin ja Tapio Hakakariin kohdistuneet sisäpiiriepäilyt aiheettomia

Pörssitiedotteet Julkaistu 02.02.2006

Valtakunnansyyttäjän virasto on tänään tehnyt KONE Oyj:n pääjohtajaa ja hallituksen puheenjohtajaa Antti Herliniä sekä hallituksen sihteeriä Tapio Hakakaria koskevan päätöksen syyttämättä jättämisestä.

Päätöksen mukaan Security Trading Oy ei ole käyttänyt hyödykseen sisäpiirintietoa osakekaupoissaan. Security Trading Oy on Antti Herlinin määräysvaltayhteisö, jonka toimitusjohtajana Tapio Hakakari toimii.

KONE Oyj tiedotti 24. toukokuuta, että sen tietoon on tullut Rahoitustarkastuksen tutkintapyyntö epäillystä sisäpiirintiedon väärinkäytöstä koskien Security Trading Oy:n kevään 2002 aikana tekemiä kauppoja Partek Oyj:n osakkeella. Herlin ja Hakakari ovat koko prosessin ajan kiistäneet syyllisyytensä epäiltyyn sisäpiirintiedon väärinkäyttöön.

Matti Alahuhta

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501

2006-02-02 Antti Herliniin ja Tapio Hakakariin kohdistuneet sisäpiiriepäilyt aiheettomia