Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10§:n mukainen ilmoitus

Pörssitiedotteet Julkaistu 07.09.2012

KONE Oyj, pörssitiedote, 7.9.2012 klo 9.00

KONE Oyj on vastaanottanut The Capital Group Companies Inc:ltä (Taxpayer I.D. 86-0206507) 5.9.2012 ilmoituksen, jonka mukaan 1.9.2012 voimaan tulleen yritysjärjestelyn myötä Finanssivalvonnan myöntämä omistusten ilmoitusvelvollisuuden eriyttämislupa (J No 13/230/2007) ei ole enää voimassa, joten Capital Research and Management Company ja Capital Group International Inc. eivät enää raportoi omistuksiaan erikseen. Tästä eteenpäin konsernin emoyhtiö The Capital Group Companies Inc. raportoi yhtiöiden yhteenlasketut osakeomistukset.

KONE antoi Capital Research and Management Companyn aikaisemmasta ilmoituksesta viiden (5) prosentin (1/20) omistusosuuden ylityksestä pörssitiedotteen 29.6.2012.

1. Kohdeyhtiö: KONE Oyj

2. Ajankohta, jolta omistusosuus ilmoitetaan: 3.9.2012

3. Osakelajikohtaisesti tarkka osuus KONE Oyj:n osakepääomasta ja äänimäärästä 3.9.2012: The Capital Group Companies, Inc. -konsernin omistus oli 14 028 100 B-sarjan osaketta. Osakkeet edustivat 5,3843 % koko osakepääomasta ja 2,3246 % yhteenlasketusta äänimäärästä.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2011 KONEen liikevaihto oli 5,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä keskimäärin 35 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri