Euroopan unionin kilpailuviranomainen tutkii hissiyhtiöiden toimintaa

Pörssitiedotteet Julkaistu 29.01.2004

Euroopan komissio tarkasti 28. tammikuuta 2004 Euroopan hissijärjestön (European Elevator Association) ja useiden sen jäsenyhtiöiden, KONE mukaan lukien, toimistoja liittyen väitettyyn kilpailua rajoittavaan toimintaan Euroopan hissi- ja liukuporrasmarkkinoilla.

KONE pitää väitteitä aiheettomina ja kieltää osallistuneensa mihinkään laittomiin järjestelyihin tai käytäntöihin.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Klaus Cawén
johtaja

Klaus Cawén, johtaja, puh. 0204 75 4492

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Se koostuu kahdesta liiketoimintaryhmästä, jotka ovat KONE Hissit ja liukuportaat ja Kone Cargotec. KONE Hissit ja liukuportaat myy, valmistaa, asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä ja liukuportaita sekä huoltaa rakennusten automaattiovia. Kone Cargotec toimittaa tuotteita ja ratkaisuja helpottamaan tavaroiden siirtelyä ja kuormaamista. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.