Henrik Ehrnrooth KONEen talousjohtajaksi ja johtokunnan jäseneksi

Pörssitiedotteet Julkaistu 25.02.2009

Henrik Ehrnrooth (40) aloittaa KONEen talousjohtajana 1. toukokuuta 2009. Hän tulee kuulumaan KONEen johtokuntaan ja raportoimaan KONEen toimitusjohtaja Matti Alahuhdalle.

Henrik Ehrnrooth seuraa työssään talousjohtaja Aimo Rajahalmetta, joka on toiminut talousjohtajana vuodesta 1991 alkaen. Tätä ennen Aimo Rajahalme työskenteli talousjohdon eri tehtävissä KONEella vuodesta 1973. Hän jatkaa 31. joulukuuta 2009 asti neuvonantajana (Executive Advisor) ja tukee Henrik Ehrnroothia siirtymävaiheessa.

Henrik Ehrnrooth siirtyy KONEelle Goldman Sachs’ilta, jossa hän on työskennellyt vuodesta 1998, viimeksi johtajana yrityksen investointipankkitoiminassa. Hän on valmistunut ekonomiksi Hankenilta, Helsingin ruotsinkielisestä kauppakorkeakoulusta.

”Henrik Ehrnrooth tuo KONEelle erinomaista kansainvälisen rahoitusmaailman kokemusta ja osaamista. Hänen menestyksekäs työkokemuksensa, kykynsä omaksua uusia asioita nopeasti ja innostava johtamistyylinsä ja tulevat olemaan merkittäviä voimavaroja KONEelle”, sanoo Matti Alahuhta.

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2008 KONEen liikevaihto oli 4,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 34 800. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. +358 (0)50 674 11

Matti Alahuhta