KONE esteettömyyden asialla People Flow -päivänä

Lehdistötiedotteet Julkaistu 27.10.2011

KONEen visiona on tarjota paras käyttäjäkokemus innovatiivisilla ratkaisuilla, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti ja mukavasti. Syventääkseen ymmärrystään siitä, mitä visio tarkoittaa käytännössä, KONE järjestää People Flow -päivän, jonka aikana työntekijät jalkautuvat rakennuksiin keräämään tietoa asiakkaista ja havainnoimaan ihmisvirtoja.

Toista kertaa järjestettävään People Flow -päivään osallistuu yli 900 KONEen työntekijää, jotka vierailevat 150 rakennuksessa noin 30 maassa. Päivän aikana työntekijät havainnoivat hissi- ja liukuporraskäyttäjiä sekä vierailevat asiakkaiden luona kuudessa eri rakennustyypissä: hotelleissa, toimistorakennuksissa, sairaaloissa, julkisen liikenteen asemilla, asuintaloissa ja liikekeskuksissa. Suomessa päivään osallistuu yli 80 KONEen työntekijää.

Tämän vuoden tapahtumassa keskitytään esteettömyyshaasteisiin, joita eri käyttäjäryhmillä, kuten esimerkiksi liikuntarajoitteisilla, näkövammaisilla, ikäihmisillä, ja lastenvaunujen kanssa liikkuvilla on. Tutkimalla tarkkaan miten, missä ja miksi ihmiset liikkuvat rakennuksissa tavallisena arkipäivänä, konelaiset keräävät omakohtaista tietoa käyttäjien kokemuksista.

Esteettömän liikkumisen teemaa KONE on työstänyt Invalidiliiton kanssa, joka yhteistyössä jäsenjärjestöjensä kanssa on kouluttanut konelaisia havainnoimaan rakennuksissa liikkumista eri käyttäjäryhmien näkökulmista.

”KONEen People Flow -päivän tarkoituksena on päästä lähemmäksi käyttäjiä ja asiakkaita. Liikkumisen tutkiminen esimerkiksi liikuntarajoitteisen tai näkövammaisen hissi- ja liukuporraskäyttäjän näkökulmasta avaa henkilöstöllemme KONEen visiota parhaasta käyttäjäkokemuksesta aivan uudella tavalla”, kertoo Suomen People Flow -päivän projektikoordinaattori Jussi Herlin.

People Flow -päivän aikana kerättyä tietoa käytetään KONEella sekä uusien että nykyisten ratkaisujen kehittämiseen.

Heli Aalto, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, KONE Hissit Oy
heli.aalto@kone.com

Liisa Kivelä, ulkoisen viestinnän johtaja, KONE Oyj
liisa.kivela@kone.com

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut toimintaamme jo sadan vuoden ajan. Tavoitteemme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2010 KONEen liikevaihto oli 5,0 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 33 800. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

2011-10-27 KONE esteettömyyden asialla People Flow -päivänä