KONE ja Tuuli Petäjä-Sirén solmivat yhteistyösopimuksen

Lehdistötiedotteet Julkaistu 08.02.2013

KONE Oyj, lehdistötiedote, 8.2.2013

KONE ja Suomen purjehdusmaajoukkueen kilpapurjehtija Tuuli Petäjä-Sirén ovat sopineet yhteistyöstä vuosille 2013 - 2016. Arkkitehtuuria Aalto-yliopistossa opiskeleva Petäjä-Sirén ja KONE ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka on räätälöity tukemaan olympiamitalistin uraa huippu-urheilijana, ammattiin valmistumista sekä sijoittumista työelämään urheilu-uran jälkeen.

Aalto-yliopistossa arkkitehtuuria opiskeleva Petäjä-Sirén tulee työskentelemään KONEen teknologiaorganisaatiossa, jonne hän tekee diplomityönsä vuoden 2013 MM-kisojen jälkeen. Valmistuttuaan arkkitehdiksi Petäjä-Sirén jatkaa töitä KONEella.

KONEen logo tulee näkymään Petäjä-Sirénin kilpailuvarustuksessa. Lisäksi Petäjä-Sirén osallistuu erilaisiin KONEen sisäisiin ja ulkoisiin tapahtumiin. Purjelautailijaa tullaan tulevaisuudessa näkemään muun muassa KONEen asiakastilaisuuksissa sekä yhtiön sisäisissä tilaisuuksissa esimerkiksi työhyvinvointiin liittyen.

Nyt solmittu yhteistyösopimus on nelivuotinen. Petäjä-Sirénin tähtäimessä siintävät MM-kisat Brasiliassa keväällä 2013 ja Espanjassa vuonna 2014, mutta päätavoitteekseen purjelautailija on asettanut Rio de Janeiron olympialaiset vuonna 2016.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 050 67 411, anne.korkiakoski@kone.com

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2012 KONEen liikevaihto oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 40 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Tuuli Petäjä-Sirén
Vuonna 1983 syntynyt Tuuli Petäjä-Sirén kuuluu purjelautailun maailman kärkeen. Petäjä-Sirén purjehtii RS:X-luokassa ja on kuulunut Suomen purjehdusmaajoukkueeseen vuodesta 2008. Purjelautailijan uran parhaimmat sijoitukset ovat vuoden 2012 MM-kisojen 11. sija, EM-kisojen pronssimitali sekä samana vuonna saavutettu olympiahopea. Menestyksekkään vuoden jälkeen Petäjä-Sirén äänestettiin Vuoden urheilijaksi 2012.