KONE ostaa hissiyhtiön Espanjasta

Lehdistötiedotteet Julkaistu 01.09.2010

KONE on ostanut espanjalaisen MARVI-hissiyhtiön. Yhtiö asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä Itä-Espanjassa, ja sen kokoonpano- ja logistiikkakeskus sijaitsee Léridassa Kataloniassa. Yhtiö työllistää noin 240 henkilöä, ja sen huoltokantaan kuuluu 12 500 hissiä.

”Yrityskauppa vahvistaa KONEen asemaa Espanjassa ja auttaa meitä kehittämään huolto- ja modernisointitoimintaa Espanjan itäosissa”, toteaa KONEen Eric Maziol, Etelä- ja Länsi-Euroopan sekä Lähi-idän aluejohtaja. ”MARVIn myötä tulevat asiakkaat ja työntekijät ovat hieno lisä KONEen nykyisiin Espanjan toimintoihin."

Vuonna 1965 perustettu MARVI on kasvanut voimakkaasti ja luonut vahvat asiakassuhteet vuosien varrella. Se on yksi markkinajohtajista itä-Espanjassa.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775