KONE ostaa hissiyhtiön Espanjasta

Lehdistötiedotteet Julkaistu 27.03.2008

KONE on ostanut Espanjan Murciassa toimivan RPG Mantenimiento -hissiyhtiön.

RPG huoltaa ja modernisoi hissejä Murcian alueella ja muualla Etelä-Espanjassa. Yhtiö myy myös uusia laitteita. RPG toimii pääasiassa asuinrakentamissegmentissä.

Yrityskauppa vahvistaa KONEen asemaa Murcian alueella, jolla on meneillään useita turismia tukevia hankkeita. RPG työllistää 28 henkilöä ja sen huoltokannassa on noin 740 hissiä.

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501 tai 050 384 9440