KONE Oyj:n osakepääoman korotus 2014- ja 2015-optio-oikeuksilla merkityillä osakkeilla

Pörssitiedotteet Julkaistu 29.12.2017

KONE Oyj, pörssitiedote, 29. joulukuuta 2017 klo 09.45

KONEen 2014-optio-oikeuksilla on merkitty 7 071 ja 2015-optio-oikeuksilla 2 465 uutta B-sarjan osaketta. Yhteensä merkittyjä KONE Oyj:n B-sarjan uusia osakkeita on 9 536. Merkintöjä vastaava osakepääoman korotus, yhteensä 1 192,00 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 29. joulukuuta 2017. Nyt rekisteröidyt uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:ssä yhdessä vanhojen B-sarjan osakkeiden kanssa 2. tammikuuta 2018. Osinko-oikeus sekä muut osakkeisiin liittyvät oikeudet tulevat voimaan osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

KONEen 2014-optio-oikeudet otettiin julkisen kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla 1. huhtikuuta 2016 alkaen. KONE Oyj:n tytäryhtiön KONE Capital Oy:n hallussa on 133 000 KONEen 2014-optio-oikeutta. Jäljellä ulkona olevilla 2014-optio-oikeuksilla voidaan merkitä enintään 869 698 osaketta merkintähintaan 26,65 euroa osakkeelta. Osakkeiden merkintäaika 2014-optio-oikeuksilla päättyy 30.4.2018.

KONEen 2015-optio-oikeudet otettiin julkisen kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla 1. huhtikuuta 2017 alkaen. KONE Oyj:n tytäryhtiön KONE Capital Oy:n hallussa on 131 000 KONEen 2015-optio-oikeutta. Jäljellä ulkona olevilla 2015-optio-oikeuksilla voidaan merkitä enintään 1 355 925 osaketta merkintähintaan 32,05 euroa osakkeelta. Osakkeiden merkintäaika 2015-optio-oikeuksilla päättyy 30.4.2019.

KONE Oyj:n osakepääoma on korotuksen jälkeen 65 897 550,89 euroa. Osakepääoma koostuu 450 971 695 listatusta B-sarjan osakkeesta ja 76 208 712 listaamattomasta A-sarjan osakkeesta. Optio-ohjelmien 2014 ja 2015 ehdot ja lisätietoja on nähtävissä KONEen kotisivuilla www.kone.com.

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 0204 75 4705

Ilkka Hara
talousjohtaja

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2016 KONEen liikevaihto oli 8,8 miljardia euroa ja vuoden 2016 lopulla henkilöstömäärä oli yli 52 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.