KONE Oyj:n hallitus hyväksyi kauppasopimuksen Partekin osakkeista Suomen valtion kanssa

Pörssitiedotteet Julkaistu 22.05.2002

KONE Oyj:n hallitus on tänään hyväksynyt kauppasopimuksen, jonka mukaisesti Suomen valtio myy omistamansa 30,2 prosentin osuuden Partek Oyj Abp:n osakepääomasta KONEelle ja/tai sen tytäryhtiöille.

Osa kauppahinnasta maksetaan käteisellä ja loput suuntaamalla Suomen valtiolle osakeanti, joka on suuruudeltaan 3 000 000 KONEen B-osaketta (1 000 000 osaketta ennen 24.5.2002 toimitettavaa osakkeiden splittiä). Merkintähinta osakeannissa on noin 35,33 euroa osakkeelta (vastaa hintaa 106 euroa osakkeelta ennen splittiä). Sopimuksen ehtona on, että KONEen yhtiökokous tekee päätöksen mainitusta suunnatusta annista.
Tapio Hakakari
johtaja, hallituksen sihteeri