KONE Oyj:n osavuosikatsaus kesä-syyskuulta 2005

Pörssitiedotteet Julkaistu 21.10.2005

Kone Oyj jakautui 1. kesäkuuta 2005 kahdeksi erilliseksi pörssiyhtiöksi, KONE Oyj:ksi ja Cargotec Oyj:ksi. Tässä katsauksessa kerrotaan KONEen kesä-syyskuun 2005 taloudellisesta kehityksestä jakautumispäivästä lähtien.

Osavuosikatsaus on laadittu kansainvälisten tilinpäätösstandardien (IFRS) kirjaamis- ja arvostusperiaatteiden mukaisesti. Tilinpäätösperiaatteet on kuvattu jakautuneen Kone Oyj:n tilikauden 1.1.2004-31.3.2005 tilinpäätöksessä.

Tämä osavuosikatsaus sisältää osavuositiedot 30.9.2005 päättyvältä katsauskaudelta ja katsauskaudelta 1.7.–30.9.2005. Tämän osavuosikatsauksen yhteydessä julkaistaan myös KONE Oyj:n pro forma -katsaus tammi-syyskuulta 2005, jossa kerrotaan KONE Oyj:n taloudellisesta kehityksestä jakautumisen jälkeisen rakenteen mukaisena. Kolmannen vuosineljänneksen luvut eroavat pro forma -luvuista eri tilikausien vuoksi käytetyistä eri valuuttakursseista.

KONE Oyj:n ensimmäinen tilikausi on 1. kesäkuuta 2005–31. joulukuuta 2005. Tämän jälkeen KONEen tilikausi on kalenterivuosi.

Katsaus on tilintarkastamaton.

Aimo Rajahalme
talous- ja rahoitusjohtaja

Aimo Rajahalme, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 0204 75 4484

KONE on maailman neljänneksi suurin hissi- ja liukuporrasyhtiö, ja se tarjoaa kattavia ja innovatiivisia ratkaisuja hissien ja liukuportaiden asennukseen, huoltoon ja modernisointiin sekä automaattiovien huoltoon. KONE mahdollistaa päivittäin turvallisen ja esteettömän liikkumisen sadoille miljoonille ihmisille joka puolella maailmaa. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.
empty

2005-10-21 KONE Oyj:n osavuosikatsaus kesä-syyskuulta 2005