KONE Oyj:n ylimääräisen yhtiökokouksen päätöksiä

Pörssitiedotteet Julkaistu 17.12.2004

KONE Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous pidettiin Helsingissä 17. joulukuuta 2004. Yhtiökokouksessa päätettiin seuraavat asiat:

1. Yhtiön jakautuminen

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen 1. marraskuuta 2004 allekirjoittaman jakautumissuunnitelman, jonka mukaan KONE jakautuu kahdeksi erilliseksi yhtiöksi, KONE Oyj:ksi ja Cargotec Oyj:ksi. Jakautuminen tulee voimaan, kun jakautumisen täytäntöönpano merkitään kaupparekisteriin. Suunniteltu rekisteröintiajankohta on 31. toukokuuta 2005. Vastaanottavat yhtiöt hakevat B-sarjojen osakkeidensa sekä optio-oikeuksiensa ottamista julkisen kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalle arviolta 1.6.2005 alkaen.

Jakautumissuunnitelma ja jakautumiseen liittyvä jakautumisesite ovat kokonaisuudessaan luettavissa esimerkiksi KONEen Internet-sivuilla, www.konecorp.com

2. Yhtiöjärjestyksen 12 ja 13 pykälien muuttaminen

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen ehdotuksen yhtiön tilikauden pidentämisestä 31. maaliskuuta 2005 saakka ja yhtiöjärjestyksen 12 §:n ensimmäisen kappaleen ja 13 §:n muuttamisen kuulumaan seuraavasti:

”12 § Yhtiökokous
Varsinainen yhtiökokous on pidettävä vuosittain hallituksen määräämänä päivänä kolmen kuukauden kuluessa tilikauden päättymisestä.”
Pykälän loppuosa säilyy entisellään.

”13 § Tilikausi
Yhtiön tilikausi on 1.4. - 31.3. Poikkeuksellinen tilikausi on 1.1.2004 - 31.3.2005.”

3. Omien osakkeiden luovuttamisvaltuuksien antaminen

Yhtiökokous ei käsitellyt omien osakkeiden luovutusvaltuutusta, koska yhtiö myi 10. joulukuuta 2004 aiemmin saamansa valtuutuksen nojalla kaikki yhtiön hallussa olleet
2 696 876 B-sarjan osaketta.

Tapio Hakakari
johtaja, hallituksen sihteeri