KONE solmii sponsorisopimuksen Mikko Ilosen kanssa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 08.03.2007

KONE ja golfin PGA European Tour –kiertueella pelaava Mikko Ilonen ovat 7. maaliskuuta 2007 sopineet sponsorisomuksesta. Sopimus allekirjoitettiin Singaporessa golfin Euroopan kiertueen Singapore Masters -kilpailun alla, joka pelataan 8.-11. maaliskuuta.

“Haluamme tukea nuorta lahjakkuutta, jolla on tulevaisuudessa kaikki mahdollisuudet sijoittua Euroopan kiertueen kärkijoukkoon. Jo sponsorointineuvottelujen aikana Ilonen on osoittanut kykynsä nousta uudelle tasolle, mitä tukee etenkin hänen ensimmäinen voittonsa golfin Euroopan kiertueen osakilpailussa kolme viikkoa sitten. Tämä sopii hyvin KONEen kehitysvaiheeseen globaaleilla markkinoilla ja näin yhteistyö tarjoaakin meille loistavia mahdollisuuksia”, iloitsee Tuomas Kahri, KONEen markkinointi- ja laatujohtaja.

“Olen erittäin ilahtunut yhteistyöstä KONEen kanssa. Määrätietoisen kehityksen johdosta yhtiöstä on kehkeytynyt yksi alansa johtavista toimijoista maailmanlaajuisesti. Golfammattilaisen urakehitys vaatii samanlaista määrätietoisuutta”, toteaa Ilonen, “Tietenkin yhteistyöllä on merkittävä vaikutus myös suomalaiselle golfille.”

KONE pyrkii toiminnassaan erinomaisuuteen kuten golfaaja omassa peliässään. “Sponsorisopimus avaa meille näkymän lajin erityispiirteisiin ja tarjoaa mahdollisuuden asiakastapahtumien järjestämiseen”, toteaa Kahri. ”Golf on maailmanlaajuisesti tunnettu ja jatkuvasti merkitystään kasvattava urheilulaji. Nousevan tähden sponsoriminen vahvistaa KONEen brändin tunnettuutta ja näkyvyyttä sen avainasiakkaiden keskuudessa Euroopassa ja Aasiassa”, hän jatkaa.

Vuonna 1979 Lahdessa syntynyt Mikko Ilonen voitti Amateur Championship -golfkilpailun Liverpoolin Hoylakessa vuonna 2000. Ammattilaiseksi siirryttyään hän onnistui välittömästi sijoittumalla David Duvalin jälkeen yhdeksännelle sijalle British Openissa vuonna 2001. Ilonen on ensimmäinen suomalainen, joka on voittanut Euroopan kiertueen osakilpailun. Hän saavutti ensimmäisen voittonsa Euroopan kiertueella Indonesian avoimissa helmikuussa vuonna 2007. Ilosen tavoitteena on saavuttaa toinen voitto tällä viikolla pelattavassa Singapore Mastersissa.

Tuomas Kahri, markkinointi- ja laatujohtaja, KONE Oyj,

0204 75 4460, tuomas.kahri@kone.com

Vuonna 1910 perustettu KONE yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Noin 800 palvelukeskuksensa kautta KONE toimittaa vuosittain lähes 40.000 uutta hissiä ja liukuporrasta, ja sen huoltokanta kattaa noin 600.000 hissiä ja liukuporrasta ja 250.000 automaattiovea. Vuonna 2006 KONEen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Helsingin Pörssissä.

2007-03-08 KONE solmii sponsorisopimuksen Mikko Ilosen kanssa