Lehdistötiedotteet Julkaistu 15.01.2008

KONE on saanut Crosbie Property -yhtiöltä laitetilauksen näyttävään Point Village -liikekeskukseen Dubliniin, Irlantiin.

Tilaus koostuu 26 hissin ja 18 liukuportaan toimituksesta ja asennuksesta. Laitteiden joukossa on myös ensimmäinen Irlantiin asennettava kaksikorinen hissi. Dublinin satama-alueelle kohoavasta liikekeskuksesta suunnitellaan maailmanluokan liike- ja kulttuurikeskusta.

“On ilo olla mukana tässä mielenkiintoisessa projektissa, jolla on merkittävä rooli Dublinin satama-alueen kehittämisessä ja joka todistaa Crosbie Propertyn vision toteutumista. KONE on toiminut yhtiön kanssa yhteistyössä myös useissa aikaisemmissa projekteissa”, kertoo Noud Veeger, KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan toiminnoista vastaava johtaja.

Scott Tallon Walkerin suunittelemaan Point Villageen tulee ostoskeskus, liikehuoneistoja, hotelli ja elokuvateatteri. Liikekeskuksen maamerkki on Watchtower-pilvenpiirtäjä, joka korkeudellaan erottuu Dublinin katukuvasta. 120-metrinen Watchtower on valmistuttuaan Irlannin korkein rakennus.

Toimitukseen sisältyvä kaksikorinen hissi tehostaa rakennuksen tilankäyttöä. Ratkaisussa kaksi hissikoria kulkee päällekkäin samassa hissikuilussa. Laitteiden asennukset aloitetaan marraskuussa 2008 ja niiden ennustetaan valmistuvan vuoden 2010 puolivälissä.

Crosbie Property on yksi Dublinin johtavista kiinteistöyhtiöistä. 1930-luvulla perustettu yhtiö on toiminut useilla eri aloilla kiinteistöistä viihteeseen. Tällä hetkellä Crosbie Propertyllä on useita uusia kiinteistöhankkeita eri puolilla Dublinia.

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2006 KONEen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501 tai 050 384 9440

2008-01-15 KONE toimittaa Irlannin ensimmäisen kaksikorisen hissin Point Village -liikekeskukseen Dublinissa