KONEelle kolme tilausta metrolinjoihin Kiinassa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 05.06.2018
KONE Oyj, lehdistötiedote, 5.06.2018
KONE on saanut tilaukset kolmeen metroprojektiin Kiinassa, joka on yritykselle merkittävä infrastruktuurimarkkina. Tilaukset ovat Changshan metrolinjaan 5, Xiamenin metrolinjaan 2 sekä Nanningin metrolinjaan 3.

Changshan metrolinjaan 5 toimitetaan 105 KONE TransitMaster(TM)  liukuporrasta sekä 26 KONE MonoSpace®  hissiä ja 5 KONE MiniSpace®  hissiä. Laitteet palvelevat Hunanin provinssin pääkaupungin uudella pohjois-eteläsuunnassa kulkevalla reitillä matkustavia ihmisiä. Projektin päärakennuttaja on Changsha Metro Group Co., Ltd. ja arkkitehtinä toimii Guangzhou Metro Design & Research Institute Co., Ltd.

Xiamenin metrolinja 2 kulkee itä-länsisuunnassa ja yhdistää Xiamenin saaren Haicangin alueeseen mantereella. Sen vaihtoasemilta on myös yhteys Xiamenin metrolinjoihin 1, 3, 4 ja 5. KONE toimittaa linjalle 199 raskaaseen käyttöön tarkoitettua KONE TransitMaster(TM) 140 -liukuporrasta, jotka on suunniteltu nimenomaan vastaamaan Kiinan metroprojektien erikoisvaatimuksiin. Päärakennuttajana projektissa toimii Xiamen Rail Transit Group Co., Ltd. ja arkkitehtinä China Railway Siyuan Survey and Design Group Co., Ltd.

Nanningin metron linjalle 3 KONE toimittaa 150 KONE TransitMaster(TM) 140 -liukuporrasta ja 28 KONE MonoSpace® -hissiä. Projektin päärakennuttaja on Nanning Rail Transit Co., Ltd. ja arkkitehtinä toimii Guangzhou Metro Design & Research Institute Co., Ltd.

Laitteiden käsittelykapasiteetin kussakin kohteessa arvioidaan olevan noin 7000 matkustajaa tunnissa. Kaikkien kolmen metrolinjan koekäytön on määrä alkaa vuonna 2019.

"Kaupunkien kasvu lisää ihmisten liikkumista helpottavien, kestävän kehityksen mukaisten ja tehokkaiden ratkaisujen tarvetta. Meillä on vahvat näytöt Kiinan infrastruktuurin kehityksen tukemisesta osaamisellamme, ja olemme ylpeitä valinnastamme näihinkin projekteihin", sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson.

Kaikki tilaukset kirjattiin vuoden 2018 ensimmäiselle neljännekselle.

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com
Aikaisemmin osoitteessa http://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet julkaistuja lehdistötiedotteita:
KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2017 KONEen liikevaihto oli 8,9 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 55 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.kone.com