KONEelle suuria tilauksia Saksasta ja Kanadasta

Lehdistötiedotteet Julkaistu 23.09.2003

Strabag Berlinistä ja Heitkamp Berlinistä koostuva yritysyhtymä on tilannut KONEelta 54 liukuporrasta Deutche Bahnin käyttöön Berliiniin rakennettavalle uudelle keskusrautatieasemalle. Toimitukset käynnistyvät elokuussa 2004 ja projekti päättyy kesäkuussa 2005. Aiemmin nimellä Lehrter Bahnhof tunnettu asema on tällä hetkellä Berliinin tärkein rakennushanke. Asema otetaan käyttöön vuonna 2006.

KONE toimittaa myös 20 hissiä, 13 liukuporrasta ja viisi liukukäytävää Kanadaan Montreal-Dorvalin kansainvälisen lentokentän laajennusprojektin toiseen vaiheeseen. Projekti kestää vuoden 2006 alkuun. KONE on jo aikaisemmin toimittanut Montrealin lentokentän Transborder-terminaaliin 11 liukuporrasta ja neljä liukukäytävää.

Aimo Rajahalme
talous- ja rahoitusjohtaja

Outi-Maria Liedes

Matti Hyytiäinen, johtaja, liukuportaat, puh. 0400 710 968
Outi-Maria Liedes, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Yhtiön vuotuinen liikevaihto on 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 35 000. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.