KONEelle tilaus Texas A&M Kyle Field -stadionin modernisointiprojektiin Yhdysvaltoihin

Lehdistötiedotteet Julkaistu 18.10.2013

KONE Oyj, lehdistötiedote, 18.10.2013

KONE toimittaa kymmeniä ekotehokkaita hissejä ja liukuportaita College Stationissa Teksasissa sijaitsevan Kyle Field -stadionin modernisointiprojektiin.

"Tämän kokoisessa projektissa stadionyrittäjän on oltava varma, että se voi taata yleisölle turvallisia ja luotettavia kuljetusratkaisuja", sanoi KONEen Amerikan aluejohtaja Larry Wash. "Meille on kunnia toimittaa ekotehokkaita hissejämme ja liukuportaitamme yhdelle Yhdysvaltojen suurimmista stadioneista ja samalla lisätä käyttäjien mukavuutta ja turvallisuutta."

KONE toimittaa seitsemän liukuporrasta ja viisi hissiä modernisointiprojektin ensimmäiseen vaiheeseen, joka käynnistyy amerikkalaisen jalkapallokauden päätyttyä joulukuussa 2013. Loput 14 liukuporrasta ja kahdeksan hissiä asennetaan projektin toisessa vaiheessa, joka kestää kauden lopusta joulukuusta 2014 seuraavan kauden alkuun elokuussa 2015. Purku- ja uudisrakennustöiden ulkopuolelle jäävät alueet sekä uudet alueet ovat auki yleisölle koko rakennustöiden ajan. Uudistetulle stadionille mahtuu yli 100 000 katsojaa.

KONE tulee huolehtimaan myös uusien laitteiden kunnossapidosta. KONEella on jo ennestään 300 laitetta koskeva kunnossapitopalvelusopimus Texas A&M Universityn kanssa.

Tilaus kirjattiin vuoden 2013 kolmannelle neljännekselle.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh.0204 75 4775

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja lehdistötiedotteita:

- 21.03.2013 KONEen ekotehokkaita hissejä ja liukuportaita uuteen sairaalaan Montrealissa Kanadassa
- 28.02.2013 KONE modernisoi Washingtonin metron liukuportaat
- 04.02.2013 KONE modernisoi Hartsfield-Jackson Atlantan lentoaseman liukuportaat ja -käytävät

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2012 KONEen liikevaihto oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 40 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.