• ETUSIVU
  • Uutiset ja taustat
  • Tiedotteet
  • 2003-08-11 KONEen materiaalinkäsittelyliiketoiminta ulkoistaa hydraulisylinterien ja kippihydrauliikan valmistuksen ja markkinoinnin Hydrautolle

Lehdistötiedotteet Julkaistu 11.08.2003

KONEen materiaalinkäsittelyliiketoiminta ulkoistaa hydraulisylinterien ja kippihydrauliikan valmistuksen ja markkinoinnin ruotsalaiselle Hydrauto Groupille. Siirtyvän liiketoiminnan liikevaihto on 28 miljoonaa euroa.

Hydraulisylintereitä ja kippihydrauliikkaa valmistetaan materiaalinkäsittelyliiketoimintaan kuuluvien Nummi Oy Ab:n ja Nummi Cylinders AB:n tehtailla Perniössä ja Ljungbyssä Ruotsissa. Yksiköissä työskentelee noin 270 henkilöä.

Oman valmistuksen ohella materiaalinkäsittelyliiketoiminta on jo pitkään ostanut hydraulisylintereitä Hydrautolta ja muilta toimittajilta. Ulkoistamisen myötä materiaalinkäsittelyliiketoiminta keskittää sylinteriostojaan Hydrautolle ja kehittää ja standardoi sylinterivalikoimaansa tämän Euroopan johtavan hydraulisylintereiden toimittajan kanssa.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Outi-Maria Liedes

Carl-Gustaf Bergström, toimitusjohtaja, KONE Materiaalinkäsittely, puh. 0204 55 4999
Outi-Maria Liedes, viestintäjohtaja, KONE, puh. 0204 75 4501

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Yhtiön vuotuinen liikevaihto on 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes

35 000. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.

www.nummi.fi