KONEen UltraRope-teknologiaa toimistorakennukseen Melbournessa Australiassa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 23.10.2017

KONE Oyj, lehdistötiedote, 23.10.2017

KONE toimittaa 21 hissiä ja 4 liukuporrasta osoitteessa 477 Collins Street rakenteilla olevaan Olderfleet-toimistorakennukseen Melbournessa Australiassa. Melbournen liikealueen ydinkeskustaan nouseva, Olderfleetin historialliseen julkisivuun yhdistyvä toimistorakennus on suunniteltu tarjoamaan työntekijöille parhaat teknologian mahdollistamat ratkaisut pitkälle tulevaisuuteen.

158 metriä korkean rakennuksen 38 kerrokseen tulee yhteensä 58 444 neliömetriä laadukkaita toimistotiloja. Niiden lisäksi tarjolla on lisäpalveluja, kuten hyvinvointikeskus ja lastenhoitotilat. Rakennuksesta ja sen läheisyydestä löytyy myös monipuoliset ostosmahdollisuudet.

Yksi projektin päätavoitteista on rakentaa tulevaisuuden tarpeita vastaava toimistorakennus. KONEen ratkaisut varmistavat, että Olderfleetissä käytetään uusimpia teknisiä innovaatioita. Useissa hisseissä käytetään ekotehokasta ja erityisesti korkeisiin rakennuksiin soveltuvaa KONE UltraRope -teknologiaa.

Rakennusprojektin aikana hyödynnetään myös KONEen JumpLift-ratkaisua, joka nopeuttaa rakennustyötä ja tehostaa ihmisten ja materiaalien turvallista liikkumista.

KONE toimittaa Olderfleet-projektiin 12 KONE MiniSpace® -hissiä ja 9 KONE MonoSpace®-hissiä, 4 KONE TravelMaster110® -liukuporrasta sekä 4 KONE Access® -kohdeohjausjärjestelmää varmistaakseen turvallisen, saumattoman ja tehokkaan liikkumisen rakennuksen vuokralaisille ja vierailijoille.

"Olderfleetissä yhdistyy uusi ja vanha kaupunkirakentaminen ainutlaatuisella tavalla. Olemme iloisia ja ylpeitä, että voimme uusimmilla teknisillä innovaatioillamme varmistaa parhaan käyttäjäkokemuksen rakennuksessa, joka nousee yhteen Australian merkittävimmistä kaupungeista", sanoo KONEen Aasian ja Tyynenmeren aluejohtaja Axel Berkling.

Olderfleetin rakennuttaja ja pääurakoitsija on Mirvac, ja suunnittelukumppanina toimii Grimshaw Architects.

Tilaus kirjattiin vuoden 2017 kolmannelle neljännekselle.

(Kuva: Mirvac)

KONE UltraRope®
Rakennustyönaikainen KONE JumpLift-hissi

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista:
13.10.2016: Kiinan ensimmäinen KONE UltraRope® Pekingin korkeimpaan rakennukseen China Zuniin
14.07.2015: KONE UltraRope Uuden-Seelannin Sky Tower-tornin modernisointiin
05.06.2014: KONEelle tilaus maailman korkeimpaan rakennukseen, Kingdom Toweriin Saudi-Arabiassa
01.10.2013: KONEen ensimmäinen KONE UltraRope -hissi asennettu Singaporen Marina Bay Sandsiin

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2016 KONEen liikevaihto oli 8,8 miljardia euroa ja vuoden 2016 lopulla henkilöstömäärä oli yli 52 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.