KONElle jälleen merkittävä tilaus Lontooseen

Lehdistötiedotteet Julkaistu 18.03.2008

KONE on saanut Sir Robert McAlpinelta merkittävän tilauksen toimittaa kaikki hissit ja liukuportaat Watermark Place -projektiin Lontoon Cityyn.

Rakennuskokonaisuuteen tulee 49 200 neliömetriä korkealuokkaista toimisto- ja liiketilaa. Thames-joen varrelle kohoavan Watermark Placen yhteyteen avataan Lontoon Cityn laajin joen rannassa sijaitseva puistoalue kahviloineen ja ravintoloineen.

“Watermark Place -projekti on jatkoa KONEen aiemmille tilauksille ja jälleen kerran osoittaa luottamusta KONEen asiantuntemukseen People FlowTM -ratkaisuissa. Rakennuksen näyttävä arkkitehtuuri ja ilmavuus sekä joen varteen sijoittuvan ympäröivän alueen elävöittäminen tekevät Watermark Placesta yhden Cityn merkittävimmistä kohtauspaikoista. Samalla se on merkittävä referenssi KONEelle”, kertoo Noud Veeger, KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan toiminnoista vastaava johtaja.

Watermark Placeen asennetaan yhteensä 20 hissiä ja 6 liukuporrasta. Laitteiden asennukset aloitetaan kesäkuussa 2008 ja niiden ennustetaan valmistuvan huhtikuussa 2009. Hankkeen kehittäjinä toimivat Watermark Place Oxford One Investment Limited, UBS Global Asset Management ja City Offices. Kohteen arkkitehtinä toimii Fletcher Priest Architects.

Watermark Place on jatkoa KONEen aiemmille Lontoon tilauksille, joita ovat 201 Bishopsgate, the Broadgate Tower, BP2-tornitalo, One New Change -ostoskeskus, Leadenhall Building ja Walbrook-toimistoprojekti.

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501 tai 050 384 9440

Lisätietoja projektista www.watermarkplace.co.uk