Kalmarille jälleen merkittäviä tilauksia Antwerpenin satamaan

Lehdistötiedotteet Julkaistu 15.06.2004

Kalmar on saanut kaksi satamanosturitilausta Antwerpenin satamassa toimivilta PSA/Hesse-Noord Natielta ja P&O Ports Antwerpilta, joka kuuluu samaan yhtymään P&O Nedlloydin ja Duisportin kanssa.

Tilaukset koostuvat yhteensä 14 nosturista, joiden lisäksi P&O Portsin tilaukseen sisältyy optio kolmesta satamanosturista. Uusien nosturitilausten ansiosta Kalmar nousee Euroopan johtavaksi satamanosturitoimittajaksi.

Tilausten toimituksista vastaa Rotterdamissa sijaitseva Kalmarin satamanosturien osaamiskeskus, joka toimittaa nosturit asiakkaille vuosien 2005 ja 2006 aikana. Osapuolet ovat sopineet, että tilausten arvoa ei julkisteta.

Edellä mainittujen tilausten lisäksi Kalmar on viimeisen puolen vuoden aikana saanut Antwerpenin satamassa toimivilta satamaoperaattoreilta mm. Euroopan suurimman yksittäisen, yhteensä kymmenen satamanosturin tilauksen sekä 29 konttilukin tilauksen. Kalmar avasi 1. kesäkuuta Antwerpenissa oman myyntiyhtiön, joka keskittyy erityisesti satamanosturien, mobiilipukkinosturien, konttilukkien ja terminaalitraktorien myyntiin ja huoltoon.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Carl-Gustaf Bergström, toimitusjohtaja, Kone Cargotec, puh. 0400 530 887
Christer Granskog, toimitusjohtaja, Kalmar Industries, puh. 0400 620 471

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Se koostuu kahdesta liiketoimintaryhmästä, jotka ovat KONE Hissit ja liukuportaat ja Kone Cargotec. KONE Hissit ja liukuportaat myy, valmistaa, asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä ja liukuportaita sekä huoltaa rakennusten automaattiovia. Kone Cargotec toimittaa tuotteita ja ratkaisuja helpottamaan tavaroiden siirtelyä ja kuormaamista. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.

www.kalmarind.com