KONE Wins Two Major Orders in Australia

Lehdistötiedotteet Julkaistu 08.08.2007

KONE on sopinut kaikkien hissien toimittamisesta ja asentamisesta rakenteilla olevaan North Bridge -nimiseen kohteeseen Brisbanen ydinkeskustan liikekeskusalueella. Yli 140 metriä korkeaan ja 37-kerroksiseen rakennukseen asennetaan 15 KONE Alta™ ja kaksi KONE MonoSpace® Plus -hissiä, joiden matkustusnopeus on jopa 7 m/s. Hankkeen arvioidaan valmistuvan vuoden 2009 alussa. Rakennuttajana toimii Hutchinson Builders ja rakennuksen omistaa Ross Nielson Properties.

KONE on myös sopinut toimittavansa ja asentavansa kaikki hissit Melbournen ydinkeskustan liikekeskusalueella rakenteilla olevaan Southern Cross West Tower -projektiin. Multiplex Facilities Management -yhtiön omistamaan ja hallinnoimaan kohteeseen asennetaan 13 KONE Alta™ -hissiä, joiden maksiminopeus on 5 m/s. Rakennus kohoaa 92 metriin ja sen arvioidaan valmistuvan vuoden 2009 alussa, jolloin sen tiloissa tulee toimimaan Australian Posti. Tilaus on jatkoa Southern Cross East Tower -rakennuksen onnistuneelle toteutukselle. Myös tämän projektin rakennuttajana toimi Multiplex Facilities Management.

“Olemme erityisen tyytyväisiä, että KONE valittiin näihin kahteen tärkeään projektiin. Tämä perustuu pitkälti hyviin asiakassuhteisiimme, jotka on luotu aiemmin toteuttamiemme projektien menestyksen pohjalta”, sanoo Pekka Kemppainen, KONEen Aasian ja Tyynenmeren alueesta vastaava johtaja .

Pekka Kemppainen
aluejohtaja, Aasian ja Tyynenmeren alue

KONE, Viestintä ja sijoittajasuhteet, puh. 0204 75 4501

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2006 KONEen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OXM:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

2007-08-08 KONEelle kaksi merkittävää tilausta Australiassa