KONEelle suurtilaus Madridin metrolta

Lehdistötiedotteet Julkaistu 19.04.2006

Metro de Madrid, yksi maailman vilkkaimmista maanalaisista, on tilannut KONEelta kolmeen suurprojektiin yhteensä 94 liukuporrasta ja 38 konehuoneetonta KONE MonoSpace® -hissiä.

Tilauksiin sisältyy sekä uusia laitteita että modernisointeja. Tilausten yhteisarvo on noin 22 miljoonaa euroa, josta noin 18 miljoonaa euroa sisältyy KONEen ensimmäisen vuosineljänneksen tilauskantaan.

Hissien ja liukuportaiden toimitukset ovat osa Madridin metron kaikkien aikojen suurinta laajennustyötä, jossa rakennetaan 90 kilometriä uutta raideverkkoa suur-Madridin alueelle. Tilaus on myös suurin KONEen Espanjassa saama tilaus.

"Olemme erittäin iloisia, että Metro de Madrid, joihin meillä on pitkäaikaiset ja hyvät suhteet, on valinnut KONEen tähän mielenkiintoiseen projektiin. Se on osoitus asiakkaiden luottamuksesta KONEen ratkaisuja ja julkisen liikenteen tarpeet ymmärtävää projektiosaamista kohtaan," Eric Maziol, KONEen Länsi- ja Etelä-Euroopan aluejohtaja, kertoo.

Laitteiden asennukset aloitetaan vuoden 2006 syksyyn mennessä, ja ne saadaan päätökseen keväällä 2007.

Eric Maziol Länsi- ja Etelä-Euroopan aluejohtaja

Minna Mars viestintäjohtaja

Antonia Guillén, toimitusjohtaja, KONE Espanja, puh. +34 913 277 050

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.

2006-04-19 KONEelle suurtilaus Madridin metrolta