KONEen hissit kuljettavat katsojia neljällä MM-kisastadionilla

Lehdistötiedotteet Julkaistu 28.06.2010

Jalkapallon maailmanmestaruuskisojen katsojien liikkumista helpottaa 33 KONEen hissiä. Hissit on asennettu Nelspruitin Mbombela-stadionille, Port Elizabethin Nelson Mandela Bay stadionille sekä Johannesburgin Ellis Park ¬-stadionille ja Soccer City stadionille. Neljällä stadionilla pelataan yhteensä 27 ottelua, ja MM-kisojen finaaliottelu pelataan Soccer City stadionilla.

Hissejä käytetään stadioneilla eri tarkoituksiin: niillä kuljetetaan katsojia katsomokerroksiin ja tavaroita stadionrakennusten sisällä sekä median edustajia ja VIP-vieraita yläkerroksissa sijaitsevin aitioihin. KONE huoltaa kaikki hissit ja huolehtii päivystyksestä koko kisojen ajan kaikilla kisapaikoilla 11.6.–11.7.
”Olemme erittäin ylpeitä, että olemme saaneet osallistua näiden Etelä-Afrikan MM-kisojen näyttämönä toimivan neljän stadionin rakentamiseen”, KONEen Etelä-Afrikan toimitusjohtaja Alan Underwood. ”KONEen vision mukaiset People Flow™ -ratkaisut soveltuvat mainiosti vapaa-ajan rakennuksiin, kuten stadioneihin, joissa tuhansien katsojien on ehdittävä paikoilleen ennen avauspotkua ja päästävä stadionilta pois turvallisesti ja tehokkaasti ottelun päätyttyä.”

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2009 KONEen liikevaihto oli 4,7 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 34 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Vuonna 1910 perustettu KONE viettää satavuotisjuhlavuottaan vuonna 2010.

Liisa Kivelä, Ulkoisen viestinnän johtaja, KONE Oyj +358 204 75 4330